9.5.08

KONINGINNEDAG 2008- II

Willem van Oranje

Hallo allen.

Morgen gaat het feest gewoon door, met regen of zonder, het mag de pret niet druikken. Alles is georganizeerd, vlees besteld en de BBQ is overdekt dus daar zal het niet aan liggen. Bijgesloten 2 documenten; Een kroontje voor de kinderen die thuis nog even snel ingekleurd kan worden en het wilhelumus die jullie nog even uit kunnen printen en mee kunnen nemen als back-up voor het geval dat je het nog niet uit je hoofd kan zingen.
Tot morgen vanaf 12 uur,Menno

Tekst van het Wilhelmus
Wilhelmus van Nassouwe
Ben ick van Duytschen Bloedt,
Den Vaderland ghetrouwe
Blijf ick tot inden doet;
Een Prince van Orangien
Ben ick vry onverveert.
Den Coninck van Hispangien
Heb ick altijt gheeert.

Mijn schilt ende betrouwen
Zijt ghy, O Godt, mijn Heer.
Op U soo wil ick bouwen,
Verlaet my nimmermeer;
Dat ick doch vroom mag blijven
U dienaer t'aller stond
Die tyranny verdrijven,
Die my mijn hert doorwondt.

Moderne tekst

Wilhelmus van Nassouwe
ben ik, van Duitsen bloed,
den vaderland getrouwe
blijf ik tot in den dood.
Een Prinse van Oranje
ben ik, vrij, onverveerd,
den Koning van Hispanje
Heb ik altijd geëerd.

Mijn schild ende betrouwen
zijt Gij, o God mijn Heer,
op U zo wil ik bouwen,
Verlaat mij nimmermeer.
Dat ik doch vroom mag blijven,
uw dienaar t'aller stond,
de tirannie verdrijven
die mij mijn hart doorwondt.

Geen opmerkingen: